Statutaire naam: House of Hope
Wij behoren bij de ANBI-groepsbeschikking van Verenigde Pinkster- en Evangelie gemeenten, hierna VPE met RSIN-nummer: 810 908 463
RSIN/fiscaalnummer 825720692
KvK nummer 76913228
Registratienummer VPE 101253
Contactgegevens
Netwerk 43
1446 WS Purmerend
0626241669
https://hohpurmerend.nl
Doelstelling volgens de statuten en andere interne regelgeving
Het kerkgenootschap, de gemeente, stelt zich ten doel de verkondiging van Gods onfeilbaar woord: de Bijbel.De hoofdlijnen van het actuele beleidsplan
Als lid van de VPE verwijzen wij naar het beleidsplan zoals weer gegeven op de site: https://www.vpe.nl/nl/anbi-portaal/vpe-anbi-beleidsplanVanaf 2021 zijn wij geen lid meer van de VPE, en hebben wij een zelfstandige ANBI status aangevraagd.
Bestuurssamenstelling, het beloningsbeleid
Het statutair bestuur bestaat uit een oudstenraad van minimaal 3 leden, waaronder een voorzitter, secretaris en penningmeester. Bestuurders kunnen bezoldigd zijn, maar ontvangen geen beloning voor hun bestuurlijke taken.Een actueel verslag van de uitgeoefende activiteiten
De gemeente houdt wekelijks samenkomsten waarbij de verkondiging van het evangelie vanuit de Bijbel centraal staat. Daarnaast worden er doopdiensten gehouden en viert de gemeente het Heilig Avondmaal. Wilt u meer informatie: www.hohpurmerend.nlStaat van baten en lasten (resultatenrekening) en een overzicht van daadwerkelijke en voorgenomen bestedingen, met toelichting::
De verwachte bestedingen (begroting) sluiten als regel nauw aan bij de jaarcijfers over de voorgaande jaren. De gemeente vertoont een grote mate van continuïteit: de voorgangers, oudsten of andere werkers verrichten hun werkzaamheden, diensten worden gehouden en ook andere kerkelijke activiteiten vinden plaats. In de kolom begroting in het overzicht is dit cijfermatig in beeld gebracht.
Baten | Begroting 2021 | Werkelijk 2021 | Begroting 2020 | Werkelijk 2020 |
1. Opbrengsten uit bezittingen | € - | € - | € - | € - |
2. Bijdragen gemeenteleden | € - | € - | € 60.000 | € 36.469 |
3. Subsidies en overige bijdragen van derden | € - | € - | € 3.000 | € 760 |
Totaal baten | € - | € - | € 63.000 | € 37.229 |
Lasten | ||||
4. Bestedingen Pastoraat (voorgangers en pastoraal werkers) | € - | € - | € 12.000 | € 12.950 |
5. Bestedingen Kerkdiensten, catechese en gemeentewerk | € - | € - | € 15.000 | € 9.679 |
6. Bijdragen aan andere organen binnen de kerk | € - | € - | € - | € - |
7. Lasten kerkelijke gebouwen | € - | € - | € 25.000 | € 10.754 |
8. Overige salarissen / onkostenvergoedingen | € - | € - | € - | € - |
9. Lasten beheer en administratie | € - | € - | € 4.500 | € 4.734 |
10. Lasten overige eigendommen en inventarissen | € - | € - | € 4.000 | € 2.125 |
Totaal lasten | € - | € - | € 60.500 | € 40.242 |
Resultaat (baten - lasten) | € - | € - | € 2.500 | € -3.013 |
Toelichting
ad 1 Verhuur eigen pand / onderverhuur / rente en beleggingsopbrengsten / verkopen boeken, etc.
ad 2 Giften / tienden / legaten / verkopen van schenkingen, etc.
ad 3 Alles wat van derden binnenkomt
ad 4 Salarissen en onkostenvergoedingen
ad 5 Kosten rondom de eredienst, zondagschool en jongerengroepen
ad 6 Bijdrage aan VPE / kerkelijke opleidingen etc.
ad 7 Huur / rente / afschrijving / onderhoud / onderhoud parkeerplaats, e.d.
ad 8 Facilitaire medewerkers / zendelingen / vrijwilligerskosten
ad 9 Kantoorkosten / bankkosten / advieskosten, etc
ad 10 Inrichting zaal samenkomst / beamerinstallatie / muziekinstrumenten / crechespullen / keukeninventaris / kantoorinventaris, etc